Zapraszamy do lektury oraz do wypożyczania książek tego autora w naszej bibliotece.
piątek, 20 listopada 2015
czwartek, 19 listopada 2015
Inauguracja w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej PROMAR i pasowanie na ucznia
W dniu 22 października odbyła się uroczysta inauguracja roku
szkolnego 2015/2016 w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej Promar. W tym dniu na
scenie zaprezentowały się dzieci z trzech klas. Na początku obejrzeliśmy
przedstawienie pt. ”At school” w wykonaniu dzieci z klas I i III przy
gościnnym udziale w piosence dzieci z klasy II. Podczas przestawienia nasze
nowe uczennice złożyły uroczyste ślubowanie w obecności swojej wychowawczyni i
pani Dyrektor. Następnie zostały pasowane na ucznia i otrzymały swoje
legitymacje, dyplomy i pamiątkowe książeczki w języku angielskim. Po tym
występie obejrzeliśmy prezentację klasy II, na którą składały się wiersze i
piosenki w języku angielski i polskim, których wspólną tematyką były zdrowe nawyki
oraz zdrowe żywienie. Dzieci przekazały wiele cennych informacji na temat
witamin, zdrowych produktów oraz tego, jak ważny dla efektywnej nauki jest
ruch i to co jemy. Na koniec wszyscy mogli obejrzeć prezentację złożoną ze
zdjęć związanych z wycieczkami i codzienną nauką dzieci.
Inauguracja w Przedszkolu Anglojęzycznym PROMAR i pasowanie na przedszkolaka
Dzień 21 października był dla naszych nowych podopiecznych
niezwykle ważnym i emocjonującym dniem. Wtedy właśnie podczas uroczystej
inauguracji roku szkolnego 2015/2016 w Przedszkolu Anglojęzycznym Promar nowe
dzieci z grupy Maluszków i Starszaków zostały pasowane na przedszkolaka. Cała
uroczystość rozpoczęła się od wesołego występu Maluszków, które w kolorowych
strojach zaśpiewały piosenkę o znaczeniu świateł na sygnalizatorach drogowych.
Zaprezentowały również wierszyk o przedszkolu i taniec do piosenki o słońcu. Po
ich występie na scenie dołączyła do nich pani Dyrektor i wielkim ołówkiem
pasowała nowe dzieci, które uprzednio złożyły ślubowanie. Na koniec otrzymały
pamiątkowe dyplomy i książeczki w języku angielskim. Następnie na scenie
zaprezentowała się grupa Starszaków – przebrane za lwy zaśpiewały i zatańczyły
w rytm piosenki „In the jungle”. Kolejnym elementem ich występu było
przekazanie nowym przedszkolakom kilku ważnych rad na temat przebywania w
przedszkolu. Na koniec publiczność podziwiała radosny taniec „Gummy Bear”.
Ostatnim, ale równie ważnym występem była prezentacja Zerówki. Obejrzeliśmy
niezwykle pouczające przedstawienie o tym, że nawet najmniejsi mogą pomagać
innym. Dzieci zaśpiewały również wzruszającą piosenkę „The always come back” z
przesłaniem dla maluszków, aby się nie martwiły i były pewne tego, że mama i
tata zawsze po nie przyjdą do przedszkola. Na koniec dziewczynki z grupy
tanecznej wraz z wychowawczynią zatańczyły radosny układ taneczny do piosenki
„Choco choco late”. Ostatnim elementem przedstawienia była prezentacja złożona
ze zdjęć z wydarzeń, w których do tej pory uczestniczyły dzieci z przedszkola.
Cała uroczystość wypełniona była śmiechem, radością, podniosłymi
momentami i chwilami wzruszeń. Życzymy nowym przedszkolakom wielu radosnych
chwil, satysfakcji ze zdobywania wiedzy i zawierania szczerych przyjaźni, a
wszystkim obecnym w tym dniu gościom dziękujemy za przybycie i wspieranie
dzieci gromkimi oklaskami.
poniedziałek, 9 listopada 2015
"Jak mówić, żeby dzieci się uczyły..."
Dzisiaj zapraszamy do lektury streszczenia kolejnej książki autorstwa Fabeb & Mazlish, przygotowanego przez wychowawcę klasy II, panią Ewę Kusak.
1. Jak radzić sobie z uczuciami, które
przeszkadzają w nauce?
·
określić uczucia dziecka,
·
potwierdzić uczucia dziecka pomrukiem
albo słowem,
· zaakceptować uczucia dziecka, nawet jeśli nie
można zaakceptować niewłaściwego zachowania
2. Jak zachęcić dzieci do współpracy?
·
zamiast zadawać pytania, opisać problem
np. "Widzę mokrą farbę na podłodze"
·
udzielić informacji "Łatwiej
wyczyścić farbę zanim wyschnie",
·
zaproponować wybór "Możecie to
wyczyścić mokrą szmatą albo wilgotną gąbką",
·
wyrazić to słowem lub gestem
3. Jakie są możliwości, prowadzące do
samodyscypliny?
·
zamiast karać za niewłaściwe zachowanie
wskazać pomocną metodę,
·
wyrazić swoja stanowczą dezaprobatę, określić
swoje oczekiwania,
·
pokazać dziecku, jak może się poprawić,
·
pozwolić mu doświadczyć, jakie są konsekwencje
jego zachowania
4. Jakie działania rozbudzają twórczy zapał
dzieci i ich zaangażowanie?
·
wysłuchać dziecko co czuje i czego
potrzebuje,
·
streścić punkt widzenia dziecka,
·
wyrazić swoje uczucia i potrzeby słowami:
CHCĘ, POTRZEBUJĘ, OCZEKUJĘ, LUBIĘ
·
zachęcić dziecko do wspólnej "burzy
mózgów"
5. Jak chwalić, aby nie wprawić w
zakłopotanie i krytykować aby nie ranić?
·
zamiast koncentrować się na tym, co jest złe
należy zwrócić uwagę na to, co dziecko osiągnęło, dopiero potem wskazać, co
jeszcze należy zrobić,
·
stosować pochwałę opisową
6. Jak uwolnić dziecko od narzuconej mu
roli?
·
stworzyć sytuację, w której dziecko może
zobaczyć siebie w innym świetle,
·
pozwolić dziecku usłyszeć, jak mówimy o
nim coś pozytywnego, określić
wzór zachowania, jakiego oczekujemy,
·
przypomnieć dziecku jakieś poprzednie
osiągnięcia
7. Jak stworzyć partnerskie relacje
nauczyciel-rodzice?
·
zamiast zaczynać rozmowę od mówienia co
jest nie w porządku, zacząć od tego co dobre,
·
zamiast wyliczać czego dziecko nie
zrobiło, opisać co dziecko powinno zrobić,
·
zamiast ukrywać istotne informacje,
przekazywać informacje mające związek ze sprawą,
·
zamiast udzielać sobie nawzajem rad, opisać o
dzieje się w domu i w szkole,
·
zamiast tracić wiarę w możliwości
dziecka, ustalić wspólnie plan działania,
·
zamiast kończyć negatywnym stwierdzeniem,
zakończyć spotkanie jakimś pozytywnym stwierdzeniem, które można powtórzyć
dziecku,
·
nie zapominać po spotkaniu o poczynionych
ustaleniach i postępować zgodnie z planem.
8. Rozwiązywanie konfliktów w szkole:
- Wysłuchaj, co dziecko czuje i czego potrzebuje:
DOROSŁY: bardzo się martwisz, że
oblałeś test z hiszpańskiego.
DZIECKO: Tak! Napisałem dobrze tylko 12
słówek z 20, a uczyłem się wczoraj przez godzinę!
- Streść punkt widzenia dziecka:
DOROSŁY: Jesteś naprawdę zniechęcony.
Chociaż próbowałeś wbić sobie do głowy
wszystkie nowe słówka, niektórych nie zapamiętałeś.
C. Wyraź swoje uczucia i potrzeby:
DOROSŁY: martwię się, bo jeśli nie
zapamiętasz podstawowego słownictwa, będziesz miał coraz większe braki.
D. Zachęć dziecko do wspólnej burzy mózgów:
DOROSŁY: Zastanawiam się, czy gdybyśmy wspólnie
pomyśleli, przyszłyby nam do głowy jakieś nowe i bardziej skuteczne sposoby
uczenia się?
E. Zapisz wszystkie pomysły, nie oceniając
ich.
DZIECKO: chcę rzucić hiszpański!
DOROSŁY: (zapisuje): Zapisałem to. Co jeszcze?
F.
Wspólnie
zadecydujcie, które pomysły wam się nie podobają, które są dobre i jak
wprowadzić je w życie:
DOROSŁY:
Co sądzisz o zrobieniu kart ze słówkami i uczeniu się codziennie tylko czterech
nowych słów?
DZIECKO: podoba mi się to. Ale wolę nagrać nowe słowa
na mp3 i puszczać tak długo, aż zapamiętam.
Subskrybuj:
Posty (Atom)